Klanten beoordelen ons met een: 8.610351

Rail Verstopt? Riool.nl vliegt de KLM te hulp

Rail Verstopt? Riool.nl vliegt de KLM te hulp

Rail of Riool verstopt?

riool verstopt in hangar 14 schiphol

Hangar 14. 27000 m2 werkplaats op Schiphol

Nee het is geen spelfout, naast een riool kan een rail ook verstopt raken. Wilt u weten wat wij hiermee bedoelen? Lees dan snel verder. Vandaag nemen wij u mee naar Hangar 14 op Schiphol. In dit indrukwekkende gebouw worden o.a. de “blauwe zwanen” van de KLM onderhouden. Hangar 14 bestaat eigenlijk uit 3 hangars. Wat u dus op de foto ziet is slechts 1 werkplaats!

Wat gebeurt er allemaal in de Leonardo Da Vinci hal?

In 2005 is deze grootste hangar van Schiphol omgedoopt naar de Leonardo Da Vinci hangar. Met een oppervlakte van 27000 m2 biedt deze hal ruimte aan 6 zogenaamde “wide body” vliegtuigen! Op het moment dat Riool.nl ter plaatse was, stond er een Boeing 777-300ER voor de deur waarvan zojuist het onderhoud van afgerond was. De hangar is de plaats waar de onderhoudsbeurten van vliegtuigen plaatsvinden. De hangar op Schiphol is bijna driehonderd meter breed, meer dan honderd meter diep en ongeveer vijfendertig meter hoog en er werken ruim 1000 man personeel. Elke vier tot vijf weken moet een vliegtuig één dag de hangar in voor een uitvoerige onderhoudsbeurt. Vast op het programma daarbij staat het grondig schoonmaken van het interieur. Technici checken uitgebreid de buitenkant van het vliegtuig. Zo nodig repareren ze binnen of buiten het toestel onderdelen of ze vervangen ze. Het zijn meestal kleine klachten die ze tijdens zo’n onderhoudsbeurt verhelpen.

20161019_103553

Verstopte afvoerputjes rails hangar 14

Elke achttien maanden staat een vliegtuig ongeveer één week binnen voor een stevige inspectie. Nog zwaarder is het groot onderhoud waarbij monteurs en technici het toestel letterlijk binnenstebuiten keren. Ze lopen elk schroefje, moertje en lampje na en controleren alle onderdelen zorgvuldig. In zo’n geval staat het vliegtuig vijf tot zes weken in de hangar. Daarnaast kunnen complete straalmotoren worden gemonteerd of vervangen. Dergelijk onderhoud, voor elk vliegtuig verplicht na een vastgelegd aantal vlieguren, vindt om de vijf tot zes jaar plaats.

20161019_104138

Water blijft staan in rails

Riool.nl vliegt de KLM te hulp

Wat is de reden dat Riool.nl op deze ogenschijnlijk ongebruikelijke locatie aanwezig was? De hangars worden gesloten met een 2 enorme deuren welke lopen op stalen rails. Deze rails hebben ieder meerdere afwateringsputjes. Deze putjes zijn verstopt geraakt door vuil waardoor de rails vaak onderwater staan. Het probleem hiervan is dat de wielen aan de onderzijde van deze enorme deuren langdurig onderwater staan. Dit is voor de wielen en de wiellagers in het bijzonder niet bevorderlijk. En even de deuren er uit lichten, om de wielen te vervangen is geen sinecure.

Rail ontstoppen. “De oplossing”

Riool.nl zal adviseren alle afvoerputten en aansluitleidingen te reinigen. Daarnaast zullen wij de verzamelleiding moeten inspecteren met een rioolcamera om de mate van vervuiling te beoordelen en de staat van onderhoud. Tevens zullen wij adviseren de verzamelleiding reinigen. Wanneer wij deze werkzaamheden hebben uitgevoerd zal het regenwater weer weglopen uit de railgeulen en houden de hangardeuren hun voeten droog. En net als met een vliegtuig, zal dit onderhoud regelmatig moeten plaatsvinden.

Heeft u zelf een verstoppingsprobleem klein of groot belt u dan gratis met Riool.nl op 0800-8881000

riool verstopt amsterdam  20161019_102831